Forum Medical - sfaturi medicale online

Versiunea integrală: wpw, tpsv
În acest moment vizualizezi o versiune simplificată a conţinutului. Vezi versiunea integrală cu formatarea adecvată.
Pagini: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35
Puiu, cred ca poti lua linistita verapamilul, este un blocant al canalelor de calciu cu bun renume si actioneaza altfel decit beta-blocantele neselective, in speta darobul(sotalol), iar cantitatea prescrisa nu-mi pare exagerata. Oricum, metoprololul ti l-a scos, n-ar exista motive sa-ti coboare atit de mult pulsul si tensiunea incit sa-ti dea stari de rau. Eu am luat verapamil cu multi ani in urma, iar acum ii maninc sora geamana, diltiazemul,plus betaloc(metoprolol retard) si nu mi-a cret astfel de probleme. Sa-ti priasca verapamilul !
Da,substanta activa este isoptin,varapamil R,asa e trecut pe reteta ,maine merg la farmacie si voi incepe sa iau.M-ati mai incurajat un pic .Reactionez asa de ciudat :si la 1/4 darob /zi nu l-am suportat ,am un organism f. sensibil, slab. Va tin la curent.Multa sanatate tuturor.
Am inceput sa iau varapamil de ieri. Astazi de 3 ore imi este f. rau:am puls cand 60 b/min, cand 90b/min si la 10 batai am pauza de ritm .ma doare capul, am ameteli si o stare de rau ca nici cand eram in criza nu-mi era asa de rau.Ori faptul ca am oprit metropololul brusc ori nu suport verapamilul,nici nu stiu ce sa fac in continuare.
Tensiunea este in limite 12/6,5 si pulsul acum este 53,dar ce-i cu ritmul asta anapoda ?
Din ce spui tu seamana cu niste extrasistole combinate cu atac de panica. Pulsul intre 60 si 90 e normal, iar variabilitatea lui e de bine. Dimpotriva, daca variaza prea putin e o problema. Iar tensiunea e absolut OK.
Multumesc pt. raspunsul, ca de obicei f. promt.Am mai avut extrasistole dar nu cu starea asta de rau si cu apasare pe piept (nu ghiara )ci ca si cum m-ar fi presat cu o greutate pe zona inimii.cat timp am luat metropolol nu am avut extrasistole daca acum au aparut, ce sa cred ca verapamilul nu e bun pt. mine? Sa mai iau si maine?Sa ma intorc la metropolol?Sunt derutata si putin speriata, ce fac maine ,ce medicament iau ca stiu ca nu se pot intrerupe.
Eu zic sa nu intrerupi sau sa schimbi medicatia fara sa consulti cardiologul. Metoprololul e un betablocant, iar verapamilul e un antiaritmic clasa IV. Ele actioneaza complet diferit. De aceea cu unul dintre ele te simti altfel decat cu celalalt.
Discuta cu cardiologul, pentru ca terapia medicamentoasa optima se stabileste in timp si prin colaborarea intre pacient si medic.
Da ,mi-a lasat nr. de telefon si voi suna sa-l intreb ce fac in continuare,sper sa nu-l deranjez.Verapamilul s-ar putea sa opreasca tahicardia dar sa am extrasistole?Cu metropololul a fost invers:cu tahicardie dar fara extrasistole.Nustiu daca la tel. imi va putea explica cele 2 cazuri,ce face metrop. si ce face verapamilul.Daca nu va cer prea mult ,pot sa sper la o explicatie mai detailata?.Mii de multumiri.
Nu cred ca e cazul pentru pacienti sa cunoasca astfel de lucruri, ca unora le vin idei. In plus trebuie sa ai o oarecare pregatire ca sa le intelegi.
Ca idee metoprololul actioneaza asupra receptorilor de tip beta si modifica potentialul de actiune celular in sensul ca prelungeste faza trei de repolarizare si creste durata potentialului de actiune. De asemenea deprima faza patru de depolarizare diastolica lenta.
Verapamilul actioneaza asupra canalelor lente de calciu si are efect in special asupra nodului sinusal si a celui atrio-ventricular. Are efect inotrop negativ, inhiba nodul sinusal si incetineste conducerea atrio-ventriculara.
Da, chiar ca sunt termeni tehnici strict de specialitate.Sunt ing. de meserie, dar ma depaseste explicatia.La alte organe mai se intelege ceva dar cu aceste cãi ...greu.Am vorbit cu dl .dr. si a spus sa iau 2-3 zile ,60 mg.si dupa aceea sa iau 120mg/zi.ca n-ar fi trebuit sa am o astfel de reactie ca tocmai pt. ritm mai lent este verapamilul.Cred ca este asa cum ai spus,armmd,extrasistole cu atac de panica,numai ca nu stiu de ce am avut extrasistole sub verapamil.Ma gandesc ca la un puls de 60,extrasistolele se simt mai slab decat la un puls de 90 cat am avut eu ieri.Dar te rog sa-mi spui, extrasistolele sunt periculoase atat de dese :la 10 batai-pauza-10 batai....timp de 3 ore?Sper sa nu se mai repete a fost tare rau.Apare f des in tahicardie"canale de calciu"eu sunt un pic deficitara la calciu ,NU mai am voie sa iau calciu lactic?Va tin la curent si multumesc pt. atentie si intelegere.
Extrasistolele pot fi periculoase in special daca sunt ventriculare si daca sunt in numar foarte mare, pentru un timp indelungat. Dar ele se calculeaza pe 24 de ore , nu la genul 10 batai si o extra ... Daca vrei sa stii cam care e situatia fa o inregistrare holter de 24 de ore si vezi cate extrasistole si de care au fost.
Verapamilul nu prea e pentru extrasistole, dupa parerea mea. Mai curand metoprololul ar fi mai eficient. Dar eu nu sunt medic, asa ca doar imi dau o parere. Eventula mai consulta si alt specialist, vezi ce zice.
Pagini: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35
URL de referinţă