Forum Medical - sfaturi medicale online

Versiunea integrală: efect secundar-Orfiril -schizofrenie
În acest moment vizualizezi o versiune simplificată a conţinutului. Vezi versiunea integrală cu formatarea adecvată.
Buna ziua,
Sunt noua pe acest forum. As avea mare nevoie de sfatul unui psihiatru specialist. Sora mea, acum in varsta de 43 ani a fost diagnosticata inca de cand avea 20 ani cu schizofrenie. Diagnosticul actual este 'schizofrenie paranoida grad II'. Ea locuieste cu mama (pensionara) si se prezinta anual la Comisia de specialitate pentru acel certificat care atesta boala, plus o internare anuala obligatorie la spitalul de Psihiatrie din orasul meu. La ultima internare din 2015, i-au fost prescrise de catre d-na doctor la care se trateaza inca de la evolutia bolii, pe langa tratamentul cu Solian, care il urmeaza de multi ani, (si care i-a intrerupt ciclul menstrual) si aceste prafuri-pliculete de Orfiril.
Am observat toti cei din familie ca ii tremura foarte tare mainile...si nu prea se simte bine, e mai mult intr-o stare de somnolenta..vorbeste cu dificultate..Ea oricum e o persoana linistita, care nu a facut probleme.
Cand mama mea i-a adus la cunostinta d-nei doctor, aceasta s-a iritat si a raspuns ca ce, stim noi mai bine decat ea? Aceasta doctorita are un caracter particular si nu se poate discuta absolut deloc cu ea..si sunt douazeci de ani in care a vorbit mamei mele si surorii intr-un mod neprofesional, repezit, dar mamei ii este rusine si frica sa o reclame undeva, pentru ca sora mea trebuie anual internata la ea..si sora mea continua sa le ia aceste prafuri, pentru ca asa a zis doctorita..Ne facem griji pentru ea..ca era mai bine si acum nu mai e la fel. Ce legatura are Orfiril cu schizofrenia? Din prospectul medicamentului nu reiese. Iar acest tremor e un efect secundar.
Va multumesc si astept un sfat din partea unui specialist in domeniu.


Mihaela
Imi pare rau pentru suferinta surorii Dvs. Din pacate, nu exista un specialist psihiatru care sa isi spuna parerea pe acest forum. Noi indrumam pe cei cu probleme medicale catre medicii specialisti, sfatuim oamenii ce investigatii sa faca pentru a beneficia de un diagnostic cat mai corect. Cunosc problema dependentei de un anume medic pentru a beneficia fie de certificate fie medicamente compensate 100%. Este o problema a sistemului sanitar de la noi. Pe de alta parte, chiar daca asta va presupune alte demersuri, ar trebui sa va adresati altui medic psihiatru. Sunt destui in tara asta si sunt convins ca veti gasi unul care sa dovedeasca ca ii pasa de pacientul care i se adreseaza, mai ales cand e vorba de o suferinta psihica dificila, cu evolutie imprevizibila chiar sub tratament, cum este schizofrenia paranoida.
Nu stiu de ce e nevoie in fiecare an de alt certificat. Stiam ca din al doilea an, certificatul este permanent si ar trebui sa ii dea dreptul la un ajutor de handicap. Sfatul meu este sa discutati cu alt medic specialist caruia sa ii expuneti mai intai cazul si sa ii prezentati documentele medicale de care dispuneti. Apoi vor urma firesc consultatia si indrumarile pentru intocmirea unui nou dosar.
Sanatate multa
Buna seara si multumesc pentru raspuns!

Ati ilustrat perfect situatia din sistemul sanitar romanesc.
Da, ea ia ajutor de handicap si pensie de invaliditate (sume derizorii),dar pentru aceasta anual se prezinta in fata unei comisii pentru reevaluare si pentru acel certificat, plus o internare obligatorie anuala.Ei bine, pentru frica de a nu pierde aceste depturi se teme sa 'nu se puna rau cu d-na doctor',continua sa ia acest Orfiril care ii da efecte secundare si pe care d-na doctor continua sa i le prescrie.


Multumesc inca data!happy
Mihaela77

Sper sa mai ajungeti sa cititi raspunsul.
In primul rand medicul psihiatru nu are dreptul sa ii dea un antipsihotic (Solian) care sa ii opreasca menstra. E o crima acest lucru. Nici daca ar avea 60 de ani si nu ar avea menstra medicul psihiatru nu are voie sa ii prescrie un medicament care i-a oprit in trecut menstra. Oprirea menstrei este egal cu instalarea timpurie a bolilor aferente menopauzei (artrita, artroza, reumatism, osteoporoza). Or se stie extrem de bine ca un bolnav cu o psihoza, respectiv schizofrenia, este un bolnav fragil care abia poate face fata bolii lui, darmite altor boli si suferinte acute, plimbari pe la alte zeci de cabinete unde nu prea gaseste tratamente vindecatoare.

Orfiril = Convulex = Depakine = valproat de sodiu este un stabilizator de dispozitie. Se foloseste si in schizofrenie alaturi de neuroleptic (Solian) dar numai daca este nevoie. Daca sora dv era stabila de multi ani pe un tratament este complet inutil si daunator sa i se introduca altceva. Aceste medicamente au efecte secundare mari. Orfirilul are ca efect secundar major atacarea ficatului, steatoza hepatica.

Schimbati doctorul, schimbati tratamentul. E necesar un antipsihotic gen Abilify, Seroquel, Olanzapina care nu opresc menstra si numai daca e cazul stabilizator de dispozitie.
URL de referinţă