Forum Medical - sfaturi medicale online

Versiunea integrală: Reactie adversa pastile
În acest moment vizualizezi o versiune simplificată a conţinutului. Vezi versiunea integrală cu formatarea adecvată.
Salut

Va scriu in cele ce urmeaza o problema destul de delicata la care sper sa primesc niste sfaturi competente.

Mama mea este pensionata de mai mult timp pe caz de boala din cauza unei depresii pe care a suferit-o la locul de munca.S-a intamplat ca recent sa nu mai doreasca sa-si ia 2 tipuri pe pastile (antidepresive si antipsihotice - asa citisem eu din curiozitate pe prospect) pentru a face o pauza.In consecinta, s-a gandit sa nu arunce pur si simplu pastilele la gunoi si le-a pus intr-un recipient sa se dizolve.

Eu am fost prost inspirat sa "fur" o pastila (antidepresiv, Ivryx 75 mg) dar fara sa realizez ca celelalte au inceput sa se dizolve putin.Am iesit in oras si am baut 2 guri de martini.

Am lesinat, am fost la urgente, mi-au bagat niste glucoza sau ce-o fi fost aia si am crezut ca mi-am revenit.Mi-au dat drumul in oras am lesinat iar si m-am intors la spital.Problema era ca ma lua cu ameteli cand stateam in picioare, in pat eram in regula nu aveam nimic.Am fost dus in alta localitate la urgenta, mi-au facut niste analize si mi-au mai bagat niste glucoza si calciu(5 sau 6 in total) si mi-au dat drumul.Din ce intelesesem daca era ceva rau in analizele la sange m-ar fi oprit pana dimineata.

Oamenii nu prea ma credeau ca am luat doar o pastila, m-ar fi suspectat de tentativa de suicid ceea ce este total neadevarat, problema a fost ca nu am spus adevarul complet si anume ca au fost mai multe pastile puse la dizolvat din care eu am furat una fiindca am vrut s-o protejez pe mama.

Eu am si un tremor al mainilor iar doctorul de la urgente mi-a sugerat sa merg la neurolog sau psihiatru dar nu prea as vrea sa fac asta pentru ca nu imi doresc sa ma indoape cu pastile aiurea.

Problema mea e ca acum, la vreo 3-4 zile de la intamplare nu simt ca mi-am revenit 100%. Uneori am o stare de greata, voma si ma simt usor ametit.

Ce-ar trebui sa fac ?

Multumesc pentru eventualele raspunsuri.
(01-09-2013 03:03 PM)alex2013 a scris: [ -> ].............S-a intamplat ca recent sa nu mai doreasca sa-si ia 2 tipuri pe pastile (antidepresive si antipsihotice - asa citisem eu din curiozitate pe prospect) pentru a face o pauza.In consecinta, s-a gandit sa nu arunce pur si simplu pastilele la gunoi si le-a pus intr-un recipient sa se dizolve.

Eu am fost prost inspirat sa "fur" o pastila (antidepresiv, Ivryx 75 mg) dar fara sa realizez ca celelalte au inceput sa se dizolve putin.Am iesit in oras si am baut 2 guri de martini.
.....................................

Descrierea ta contine un sir de fapte de neinteles, ca sa nu spun ilogice! Cum adica sa dizolvi niste pastile ca sa nu le arunci?! In ce scop te-ai gandit ca o ajuti pe mama ta luand tu pastila de Ivryx????! De ce nu ai aruncat-o pur si simplu? In sfarsit, nu vad nicio logica in ceea ce ai spus si este evident ca minti in continuare! Cred mai degraba ca ai vrut sa vezi ce se intampla daca vei combina alcoolul cu un antidepresiv! Si ai vazut pe propria-ti piele ce se intampla.
Ceea ce ai de facut este sa te hidratezi bine de tot ca sa elimini din corp si ultimele urme de substanta activa si sa renunti sa mai fumezi, daca esti fumator, cel putin cateva zile. Mananca mult pepene rosu, evita mancarea de tip fast-food si orice bautura care contine extracte de cola sau cofeina. Mananca fructe multe, citrice, banane, struguri. Mergi la un neurolog daca problemele nu dispar in 2-3 zile.
Sanatate.

P.S. N-ar strica sa faci niste analize simple, transaminazele de exemplu
Pastila am luat-o ca am vrut-o, nu ma intelege gresit.Treceam printr-o perioada mai stresanta si m-am gandit sa iau o pastila sa vad daca asta o sa ma faca sa ma simt lipsit de griji.

Am luat doar 2 guri de martini si asta tot inconstient, fara sa-mi dau seama ca mi-ar face rau.

Daca nici maine nu ma simt complet recuperat o sa merg la medic.

EDIT: m-am lasat si de fumat, m-a speriat prea tare ce mi s-a intamplat.
Alex,indiferent ce te-a indemnat sa faci lucrul asta,cum ai fost sfatuit si de SH. ,hidrateaza-te ,bea multe ceaiuri si mergi la medic sa-ti recomande analize la sange,sa vezi cum stai cu ficatul...unele medicamente sunt foarte toxice.Pe viitor ,daca te simti stresat nu umbla in medicamentele mamei tale, nu consuma alcool,nu te relaxeaza din contra te agita mai tare.
Multa sanatate!
Multumesc, lectia a fost invatata !
Revin.
Mi-am facut transaminazele, au iesit bune.Mi-am facut si alte analize si au iesit la fel de bune doar Sideremia e la limita superioara 195 ug/dl.
Starile de greata mi-au cam disparut doar ameteala o mai am uneori si nu ma simt ca as putea functiona normal.
Acum nu stiu ce sa fac, medicul meu de familie e cam inapt (sa ma scuze).M-a lasat in plop, mi-a zis sa iau multivitamine.
Mai astept cateva zile poate imi trece definitiv...
Daca nu iti trece dupa cateva zile mergi la un neurolog si fa, eventual, un RMN la cap
Am inceput sa iau niste pastile naturiste pe baza de plante 100% pentru calmarea generala a sistemului nervos si ma simt foarte bine si dorm si mai bine.

Multumesc pentru sfaturi !
Am si eu o intrebare. In vara am facut reactie alergica la un antibiotic, asa ca acum cand am facut amigdalita, doctorul mi-a dat Clindamycin de 300mg. Nu am gasit in farmacii decat de 600 de mg, dar mi s-a spus ca le pot injumatatii pentru ca pastilele au acea linie pe jumatate. Sigur nu se intampla nimic daca le injumatatesc?
Multumesc aniticipat.
Atata timp cat pastilele au din fabricatie marcaje ce permit impartirea lor in jumatati sau chiar sferturi, inseamna ca acest lucru se poate face fara riscuri daca se respecta doza recomandata de medic.
URL de referinţă