Forum Medical - sfaturi medicale online

Versiunea integrală: STEATOZA HEPATICA
În acest moment vizualizezi o versiune simplificată a conţinutului. Vezi versiunea integrală cu formatarea adecvată.
Steatoza hepatica grad 1
In urma unei ecografii abdominale a fost diagnosticat cu steatoza hepatica grad 1.
Cauze posibile - dislipidemie mixta in tratament de doi ani.
Nu consuma alcool decat f. f . rar si in cantitati f mici deci excludem cauza alcoolica.
Greutate putin peste normal.
SE POATE VINDECA?
ce tratament ar fi mai indicat pe langa regim alimentar?.
Posibil ca aceasta steatoza sa fi aparut ca efect secundar al tratamentul cu antiaritmice Rytmonorm 1/2 pastilax 3/zi.
Dupa inceperea tratamnetului cu antiaritmice s a declansat dislipidemia mixta ( exista oare vreo legatura ?) si apoi dupa vreo doi ani apare steatoza hepatica grad 1.
Ce analize sunt necesare pentru stabilirea/ confirmarea diagnosticului de steatoza hepatica.
Multumesc anticipat si astept un raspuns competent
Dislipidemia mixta si stenoza hepatica nu au absolut nici o legatura cu antiaritmicele.
Daca alcoolul este exclus dintre cauze atunci, probabil, mancarea ar putea fi de vina. Cel mai bun tratament in cazul acestei afectiuni este un regim alimentar foarte bine facut, echilibrat si respectat si cat mai multa miscare. In paralel trebuie luat si un tratament medicamentos, dar acesta poate fi prescris numai de catre medicul specialist in urma unui consult.
Despre analizele necesare pentru confirmarea acestui diagnostic, acestea pot fi:
- ecografie hepatica
- biopsie hepatica
- steatotest (test NASH)
- analize de sange
- CT sau RMN
Aceste analize nu sunt obligatoriu a fi efectuate toate, medicul specialist decide de ce are nevoie pentru a confirma diagnosticul.
Steatoza hepatica
Daca nu exista si alte complicatii gen hepatita ( o sa fac si analize pentru depistarea virusilor hepatici ) - Cu respectarea unui regim alimentar si cu un hepatoprotector se poate vindeca in timp steatoza hepatica grad 1?
Multumesc
PS
Oare tratamentul pentru inima nu are nici un efect secundar pentru ficat?
Nu ataca ficatul in nici un fel?
Multumesc
Teoretic exista posibilitatea vindecarii, dar nu doar cu regim si medicatie, ci si cu miscare cat mai multa si pierdere semnificativa in greutate. Dar nimeni nu iti poate garanta asta. Oricum, e cea mai buna cale pe care sa o urmezi si apoi ramane de vazut cum va reactiona organismul tau.
Cand zici tratament pentru inima te referi la antiaritmice, banuiesc. Si, asa cum am spus, acestea nu au nici o legatura cu acest gen de afectiune. Acum, ce sa zic, orice medicament e filtrat de ficat, dar atat timp cat ceea ce iei nu este recunoscut ca avand o influenta deosebita in mod special asupra acestuia nu ar trebui sa iti faci probleme. Mai ales ca nu ai cum sa intrerupi tratamentul cardiac.
Tratamentul antiaritmic il pot intrerupe daca fac ablatia ( subiectul tau preferat ) pentru wpw.
Te contrazic cu placere pentru ca sper ca in cazul in care ablatia reuseste, sunt convins ca multe din problemele aparute ( dislipidemie , steatoza hepatica ) vor disparea o data cu intreruperea tratamentului ( Rytmonorm si EGILOK 25MG*2/zi) .
Binenteles si cu un regim adecvat si ceva tratamente usoare naturiste, cu mai multa miscare si mult optimism.
Nu sunt supraponderal dar la cateva Kg pot renunta vreo 4-5.
Stiu ca dislipidemia e ceva mai greu sa dispara.

Deja dupa interpretarea unui doctor se pare ca steatoza nu este avansata.
Multumesc mult pentru raspunsuri si poate la anul ne vedem la ablatie .
O sa te contactez .
Scuze pentru contraziceri (am glumit).
Multe persoane cand aud de probleme la inima la 33 ani , cu tratament , au impresia ca nu se vindeca ( e adevarat de obicei bolile de inima nu se prea vindeca) dar sunt si exceptii ... wpw .
(22-12-2009 11:56 AM)mateias a scris: [ -> ]Tratamentul antiaritmic il pot intrerupe daca fac ablatia ( subiectul tau preferat ) pentru wpw.
Corect, eu ziceam sa nu intrerupi tratamentul in cazul in care nu faci ablatia.

(22-12-2009 11:56 AM)mateias a scris: [ -> ]Te contrazic cu placere pentru ca sper ca in cazul in care ablatia reuseste, sunt convins ca multe din problemele aparute ( dislipidemie , steatoza hepatica ) vor disparea o data cu intreruperea tratamentului ( Rytmonorm si EGILOK 25MG*2/zi) .
Doamne ajuta! Nu vreau sa te dezamagesc, dar nici sa te mint. Prefer ca unui pacient sa ii spun cinstit care e treaba, indiferent cat de neplacut ar fi. Ca mai tarziu oricum afla si senzatia poate fi si mai neplacuta. De aceea repet ca acea medicatie pe care o iei nu are nici o legatura cu afectiunea hepatica. Bineinteles ca intreruperea medicatiei (a oricareia, nu a aceleia in special) e benefica pentru ficat, dar doar in felul acesta nu o sa iti rezolvi problema. Cum spuneam, regim alimentar strict, o medicatie prescrisa de medicul specialist si multa miscare si pierdere in greutate ar putea face minuni.

(22-12-2009 11:56 AM)mateias a scris: [ -> ]Multumesc mult pentru raspunsuri si poate la anul ne vedem la ablatie .
Cu placere oricand big grin

(22-12-2009 11:56 AM)mateias a scris: [ -> ]Scuze pentru contraziceri (am glumit).
Nu-i problema, ma puteti contrazice ori de cate ori considerati necesar. Nici eu nu le stiu pe toate si mai gresesc uneori, asa ca daca pot fi corectat e foarte bine.

(22-12-2009 11:56 AM)mateias a scris: [ -> ]Multe persoane cand aud de probleme la inima la 33 ani , cu tratament , au impresia ca nu se vindeca ( e adevarat de obicei bolile de inima nu se prea vindeca) dar sunt si exceptii ... wpw .
Asa e, in cazul unei tahicardii supraventriculare exista vindecare.
URL de referinţă