Postează răspuns 

Evaluarea subiectului:
  • 7 voturi - 5 în medie
Extrasistole
28-07-2010, 11:25 PM
Mesaj: #401
RE: Extrasistole
Prietene, lupta asta cu mine insami mi-a iesit bine - m-am invins! E o mica neintelegere la mijloc: pe mine nu m-a "prajit" dr. V., m-a studiat doar electrofiziologic, intrucit cu sculele din 2008 n-avea cum sa ajunga la venele pulmonare, deci focarele aberante exista si ... prospera, precum se vede. Nu de ablatie ca interventie, ci de nereusita primeia si eventuala nevoie de repetare a ei mi-e cel mai frica, data fiind problema cardiaca organica pe care o am. Naiba stie cum s-a mai deformat inima din 2008 incoace,dar din numarul si durata crizelor e clar ca lucrurile n-au stagnat si nici in directie buna n-au mers. Pe sleau vorbind, nu m-ar tine punga pentru 2 ablatii, care cu catetere si alte maruntisuri ar merge spre 8000 de euro.
Bine ca-ti iei laptopul, ti-am fi simtit lipsa altminteri.
Găseşte toate mesajele acestui utilizator
Citaţi acest mesaj într-un răspuns
29-07-2010, 11:22 AM
Mesaj: #402
Citat: Parca vad ca m-apuca pe-acolo pentru ca o sa beau si eu ca omu in concediu

Alcohol and atrial fibrillation: questions, conflicts and choices...
Have you ever had a cold beer after a mountain bike ride?

Oh my!

But does such indulgence put one at risk for an arrhythmia?

Does alcohol exacerbate an existing arrhythmia?

How much, if any, alcohol is acceptable?

These are questions I am asked frequently. And for those asking, they are very important questions.

I wish the answer was straightforward. But it is not.

Undoubtedly, excessive alcohol can precipitate an abnormal rhythm. Look no farther than the well known "holiday heart" syndrome. It is a not uncommon that a seemingly normal individual can develop atrial fibrillation after partaking in excessive alcohol consumption.

Although it is clear that binge drinking can precipitate AF, it is also known that individuals vary in their susceptibility to alcohol. Some patients develop arrhythmia after only one drink. We do not understand why this is, just that it is.

As said concisely by DrRich,
Patients who have episodes of paroxysmal atrial fibrillation should carefully examine whether the episodes seem in any way to be related to alcohol consumption. And doctors who treat patients with this condition should be careful to ask about even minor exposure to alcohol. Making the proper diagnosis may spare the patient from inappropriate treatments.
Conflicts:

Patients who ask about alcohol intake are most often conflicted. They hate the idea that their heart is under duress, but forever giving up a beer, a glass of wine, or a cocktail is equally troublesome.

Also, most patients have read conflicting stories on alcohol and heart disease. We have all heard the notion that the French have less heart disease because of red wine consumption. However, just because two facts are true does not mean they are related. For instance, maybe the French have less heart disease because as a whole they are thinner and they walk much more than the average American.

Doctors are conflicted as well. The data are not entirely clear. We know life is short, and since it is generally agreed that alcohol used in moderation is not detrimental, it is hard for us to tell a patient, "yes, that's it, no more beer or wine for you, forever." On the other hand, we are keenly aware of the devastating effects of alcohol overuse.

Living in a state with "dry" counties highlights the moral conflicts of alcohol. Even though alcohol use is legal, telling patients to stop drinking is not like telling them to quit donuts. A patient has to judge whether a doctor is telling me to stop drinking for moral or medical reasons?

How may alcohol cause AF?

In most new cases of AF, or AF associated with normal hearts, there are specific sites in the atrium which act as triggers--call them initiators. These sites are often within muscle bundles of the pulmonary veins. (Hence the success of pulmonary vein isolation.)

These nests of irritable cells begin firing for a reason. In normal hearts particularly, such triggering begins "out of the blue," often with no easily identifiable reasons. For some, even small amounts of alcohol can induce firing of these trigger sites.

How alcohol affects the heart is highly varied and the exact mechanisms remain obscure. Along with alcohol's propensity to induce AF trigger sites, it also induces both an "on alert" state of high adrenaline, as well as impaired sleep. All these effects create a vulnerable state that favors AF. An encyclopedic article on alcohol and the heart is here.

What do I tell patients?

Drinking alcohol is not likely to enhance health. Used in moderation, it may be neutral, but barely. The ninety-year old that you know is not likely ninety because of her nightly bourbon habit.

Alcohol is clearly associated with AF. The threshold amount of alcohol is not known. A recent study in women suggests that more than two drinks daily is associated with an increased risk of AF. This is but one study; clearly individuals vary in their susceptibility to alcohol.

Before embarking on potentially toxic AF drugs or an invasive ablation procedure, a trial of abstinence from alcohol seems to be a good idea. (As well as other important lifestyle modifications, like improved sleep and stress reduction.) If cessation of alcohol intake eliminates or reduces AF episodes, then the answer is obvious. A delicate choice awaits: alcohol or AF. I know, it stinks to have to choose.

Here's a tough question--for thought provoking reasons only...

Is it reasonable to do a 50,000 dollar ablation on a patient with AF whose disease could be controlled with lifestyle modifications? For example, what if alcohol cessation (along with improved sleep and stress reduction) quiets the pulmonary vein triggers, but the patient chooses to persist in consuming alcohol? Let's say for the sake of argument, not an excessive amount. Should a complex, expensive and risky ablation be performed?

To answer this question, we may look to other parallel scenarios for help. Like the patient with vascular disease who continues to smoke. In American healthcare, this patient is not denied stents, or bypass surgeries. Or the obese patient who chooses to keep consuming excessive calories. We offer them laproscopic banding surgery. The list goes on and on.

Since I live in the same glass house as my patients, I will not heave the stone too far. I understand the dilemma. That pesky gastro-esophageal reflux of mine would surely improve with less coffee. But this has proven a difficult choice thus far.

Choices.

Facts.

That's the point.

JMM
29-07-2010, 11:54 AM (Acest mesaj a fost modificat ultima dată: 29-07-2010 11:55 AM de SoulHealer.)
Mesaj: #403
Excelent articol, razvi! Bine ca mi-ai luat si bucuria unei berici pe plaja! happy
Realitatea este ca cele doua episoade de TPSV pe care le-am avut in ultimele 9 luni au fost determinate de pranzuri copioase sau greu digerabile precedate de ingestie de alcool. La primul, 100g coniac, la al doilea 1,5 sticle de bere foarte rece. Ambele s-au produs dupa ce am facut ceva eforturi legate de curatenie prin casa inainte de masa de pranz. Sigur, as putea sa spun ca si cu alte prilejuri am consumat tarii si am mancat mult si n-am avut absolut nimic! Diferenta fata de alte situatii similare este greu de precizat si tocmai in asta consta parsivitatea acestor manifestari. Oricum, de tarii m-am lecuit, e clar, pentru ca daca stau sa ma gandesc, de cate ori am consumat mai mult decat trebuie, a doua zi si in zilele urmatoare am avut ba tensiune ba extrauri, ba amandoua! mai ramane de stabilit de ce se activeaza focarele din venele pulmonare sau cele supraventriculare. Alcoolul afecteaza fara indoiala motilitatea diferitelor categorii de muschi avand efect relaxant asupra unora sau dimpotriva marind tonicitatea altora. Un exemplu clar este efectul pe care alcoolul tare il are asupra sfincterului cardia, mai ales la cei cu hernie hiatala.
Asadar, teama de vreun FA sau de un nou episod TPSV, sau irezistibila placere a unui drink? Ghiciti, ce voi alege ?!happy
29-07-2010, 12:01 PM
Mesaj: #404
Eu zic ca drinkul? tongue

PORTAL MEDICAL: http://www.medical-bucuresti.ro
Vizitează site-ul acestui utilizator Găseşte toate mesajele acestui utilizator
29-07-2010, 12:07 PM
Mesaj: #405
(29-07-2010 12:01 PM)armmdt a scris:  Eu zic ca drinkul? tongue

Nu pot sa nu te rasplatesc pentru aceasta, cum sa-i zic, ....intuitie!
big grin

P.S. Pentru ca nu mai pot vota inca odata pentru "Reputatie", am completat motivul de la votul anterior! happy
29-07-2010, 01:12 PM
Mesaj: #406
ARMMDT draga, nu-i mai da beutura la moara lui SH ! Si eu am vrut sa-l intreb aseara ce intelege el prin a bea ca omul, dar m-am temut sa nu gafez din nou si sa incepem sa aratam "ca intr-o casnicie veche si rea". SH, de ce pomenesti de focare de vena pulmonara? Din cite stiu, acestea se deceleaza doar prin studiu electrofiziologic, ori tu pina in prezent ai gasit toate motivele posibile sa-l eviti pe dr. V. , ba si dupa concediu esti chitit sa rezolvi intii restul problemelor si in ultima instanta sa vezi de inima propriu-zisa si eventuale focare parazitare!
29-07-2010, 01:32 PM (Acest mesaj a fost modificat ultima dată: 29-07-2010 01:32 PM de SoulHealer.)
Mesaj: #407
(29-07-2010 01:12 PM)uliana a scris:  SH, de ce pomenesti de focare de vena pulmonara?

In articolul lui razvi se spune la un moment dat:
"In most new cases of AF, or AF associated with normal hearts, there are specific sites in the atrium which act as triggers--call them initiators. These sites are often within muscle bundles of the pulmonary veins. (Hence the success of pulmonary vein isolation.)"

Ma gandesc la faptul ca fiind fumator o perioada destul de lunga de timp si neavand nici cand eram mic niste plamani de invidiat, este posibil ca pe fondul ingestiei de alcool sa se produca episoade de FA si in cazul meu, pentru ca efectul depresor al muschilor la care se face referire sa produca, dupa consumul de alcool activarea atriala ce induce episodul de FA.
Legat de studiul electrofiziologic recunosc ca mi-e frica, dar asta o stiti deja!tongue
31-07-2010, 04:31 PM
Mesaj: #408
De aproximativ o luna am extrasistole tot timpul.Am fost la medic si mi-a prescris metoprolol succinat de 95(o tableta dimineata,1/2 la amiaza si 1/2 seara)Am facut tratament o saptamana dar extras.nu au disparut,mi-a scazut tensiunea si bataile de inima f .tare .Am redus tratamentul la jumatate dar tot am extrasistole.Am hipotiroidism si fac tratament cu eutirox de 50,depresie de 8 ani ,iau efectin de 75,urticarie cronica idiopatica pt care iau telfast si anemie pernicioasa pentru care imi fac 2 fiole de b 12 lunar.De vreo 10 ani am facut tratament pentru tahicardie ventriculara cu metoprolol de 50.Tensiunea este in limite normale,cateodata am hipotensiune.
31-07-2010, 04:37 PM
Mesaj: #409
Eu zic sa faci o inregistrare holter pentru a vedea ce fel de extrasistole sunt si cate sunt pe zi.

PORTAL MEDICAL: http://www.medical-bucuresti.ro
Vizitează site-ul acestui utilizator Găseşte toate mesajele acestui utilizator
14-08-2010, 10:53 PM
Mesaj: #410
Cum e sa petreci o spatamana fara laptop, cu un calculator la comun in holul hotelului asteptand zeci de minute sa-ti vina randul sa vezi macar ce mail-uri ai mai primit?! Mai bine sa nu stiti. Dar daca nici n-ai ajuns bine si a doua zi dimineata te-a si lovit TPSV-ul?! Asa ca sa-ti priasca zilele care ti-au mai ramas de concediu! Uf, am scapat ieftin doar cu o perfuzie la judetean cu doua fiole de rytmonorm! happy Noroc ca am trecut la ritm sinusal ca aveau de gand sa continue cu cordarone. Asadar m-a tinut vreo 5 ore chestia asta. Era un TPSV recurent dupa cum a scris cardiologul de servici din acea calduroasa zi de duminica. Ce insemna asta? Ca saracul corazon vroia sa iasa din TPSV, dar nu putea! Erau unele batai normale si apoi iar TPSV. L-am intrebat pe doctor ce crede ca e. A zis (dupa ce i-am povestit de celelate 2 episoade anterioare) ca e declansat de factori gastrici dar intretinut de alte focare ectopice. Apoi mi-a spus cat se poate de direct ca s-ar impune un studiu electrofoziologic urmat de ..ati ghicit, ablatie! Ce sa mai zic, in urmatoarea saptamana m-am umflat cu debridat si triferment inainte de fiecare masa ca sa nu ma mai apuce vreun episod de-asta care era cat p-aci sa-mi intrerupa sejurul. Uli, n-a fost de la bere, pentru ca m-a apucat dupa masa de dimineata cand nici macar nu mancasem cine stie ce! Recapituland, daca dupa o masa in care am ingerat cruditati, alimente care baloneaza, fac un pic de efort, sunt sanse sa apara extraurile si daca sperietura e suficienta si TPSV-ul. Acum ca m-am intors in Bucurestiul asta racoros si linistit si mai ales alaturi de aritmicii mei dragi, incep sa ma simt din ce in ce mai bine! happy
Postează răspuns 

Săritura forum:

Utilizator(i) care navighează în acest subiect: 5 Musafir(i)